Amerika is het meest populaire emigratieland ter wereld. Ook bij Schmidt Global Relocations zien we dit terug: jaarlijks verhuist ruim een kwart van onze klanten naar Amerika. Omdat wij weten hoeveel geregel dit met zich meebrengt, delen we in deze blog 5 tips voor een succesvolle verhuizing naar de Verenigde Staten.
Wat mag ik eigenlijk allemaal meenemen naar Amerika? Dat is een vraag die we vaak krijgen. Ons antwoord: een hele hoop! Voor de exacte lijst verwijzen wij u daarom graag door naar de Country Guide: United States op de website iammovers.org. Hierin staat uitgebreid (in het Engels) uitgelegd wat u mag meenemen naar Amerika en welke documentatie daar eventueel voor nodig is.
In dezelfde lijst vindt u ook producten die u beter thuis kunt laten. De meest opmerkelijke zijn:
U kunt natuurlijk uw hele inboedel verhuizen naar Amerika, maar misschien is het slimmer om alleen het hoognodige mee te nemen. Dit kan enorm schelen in de transportkosten. Wij adviseren daarnaast om tijdig meerdere offertes aan te vragen bij internationale verhuisbedrijven en onderzoek te doen naar de manier van transport. Voor een verhuizing naar Amerika is groupage transport de meest gekozen transportoptie onder onze klanten. Dit houdt in dat verschillende kleine ladingen worden samengevoegd tot één grote lading. Hierdoor kunnen de kosten voor een zeecontainer gedeeld worden met meerdere huishoudens. Het nadeel is dat de transfertijd langer duurt, daarom is het dus belangrijk dat u tijdig begint met plannen.
Er is veel documentatie nodig om permanent (of tijdelijk) in Amerika te gaan wonen en/of werken. Begin daarom op tijd met het verzamelen van deze documenten en zorg dat ze vertaald zijn naar het Engels. Dat versnelt het proces bij de douane aanzienlijk. Omdat elke situatie anders is, helpen onze Personal Move Managers u graag met het (op tijd) verzamelen van alle benodigde documentatie. Daarnaast adviseren wij u ook om van elk document kopieën te maken: zowel digitaal als op papier. Mocht er onverhoopt een stuk bagage kwijtraken bijvoorbeeld.
Vanwege het politieke klimaat in de VS is de Amerikaanse douane de afgelopen jaren veel strikter geworden bij de import van goederen. Gemiddeld wordt één op de twee containers geïnventariseerd. Omdat deze controles onverwachts zijn, zijn de kosten hiervoor niet standaard inbegrepen. Dus wordt uw container gecontroleerd, dan betaalt u de kosten hiervoor zelf. Om de kans hierop te verkleinen, is het extra aan te raden om uw inboedel professioneel in te laten pakken door een erkend verhuisbedrijf.
Heeft u na de verhuizing geen zin of tijd om uw meubels zelf in elkaar te zetten of lampen, spiegels en tv’s zelf aan de wand te hangen? Dan adviseren wij om zelf een handyman uit Amerika in te schakelen. Het monteren van meegenomen meubels bieden de meeste verhuispartners in Amerika namelijk niet aan.
Schmidt Global Relocations staat graag voor u klaar om uw verhuizing naar Amerika zorgeloos te laten verlopen. We koppelen u aan een Move Manager bij wie u terecht kunt voor al uw vragen. Daarnaast zorgen zij dat alle benodigde documentatie op tijd verzameld is, regelen ze het transport van uw inboedel en staan ze ook na de verhuizing nog voor u klaar.
Heeft u naar aanleiding van deze blog nog vragen of wilt u meer informatie over onze diensten voor een zorgeloze verhuizing naar Amerika? Neem dan contact met ons op. Onze Move Managers helpen u graag verder.